CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 29, 2011

Doa Menghilangkan Rasa Cinta dan Sayang yang tak Perlu.




 Salam.. mungkin ada antara kita yg pernah bercinta..maksud sy bkn setakat bercouple, tp hati kita dah terlajak memberikan sepenuh kasih pada dia..

ruang hati penuh dgn bunga-bunga cinta bila teringatkan dia..waktu bercinta pulak, sepenuh kepercayaan diberikan pada dia..sikit pun keraguan pada kesetiaan mahu pun suratan takdir x pernah kita 'reserve'..maksud reserve ni ialah supaya kita ready kalau ada perkara yg kita xnak jadi akan jadi..

jadi..bila tiba2 takdir Allah tu lebih nyata, bila jodoh antara kita dgn org yg kita syg tu da x sehaluan..atas ape2 sahaja sebab..baru lah kita rasa langit yg kat atas tu mcm runtuh menghempap diri..dunia rasa mcm da sampai penghujungnye..xnampak da masa depan kita..waktu tu la..kita kerah semua tenaga yg ada ntk survive. survive dari semua keterbiasaan yg kita cipta dgn dia..survive dari semua memori dgn dia..survive dari hakikat yg dia bukan lg milik kita.....

Sememangnya hanya Allah Yang Maha Mendengar.. mohon lah pada dia.. relakanlah hati untuk lepaskan dia pergi.. berdoalah dgn doa yg sy kongsi kat bawah ni.. semoga hati kita akan pulih seperti sedia kala..insyaallah..

 Bismillaahirrahmaanirrahiim,,

 Ya Allah,
 aku terima kondisiku yang sulit melupakannya dan masih menyayanginya, maka terimalah aku dan ibadah- ibadahku ( tarik nafas yg dlm perlahan , tahan 3 detik lalu hembuskan sambil istighfar perlahan )

 Ya Allah,
 aku maafkan hadirnya rasa sayang yang tak layak ini, aku maafkan dirinya yang sulit kulupakan, aku maafkan diriku yang terjebak dalam rasa cinta yang menggelisahkan, maka maafkanlah ia dan maafkanlah aku ( tarik nafas yg dalam perlahan, tahan 3 detik lalu hembuskan sambil istighfar perlahan )

 Ya Allah,
 aku lepaskan rasa sayang ini dariku, maka lepaskanlah rasa sayang yang tak layak ini dariku, aku adalah aku, rasa sayang kepadanya bukanlah aku. Aku adalah hamba yang hanya bergantung kepada-Mu dan berharap kasih sayang-Mu ( tarik nafas yg dlm perlahan, tahan 3 detik lalu hembuskan sambil istighfar perlahan )

 Ya Allah,
 aku serahkan urusan hati ini sepenuhnya kepada-Mu , maka serahkanlah ketetapan-Mu yang terbaik kepadaku. Dan sayangilah aku dalam peluk kasih sayang-Mu ( tarik nafas yg dalam perlahan, tahan 3 detik lalu hembuskan sambil istighfar perlahan )

 Aamiin ( tarik nafas yang dalam perlahan tahan 3 detik lalu hembuskan sambil ucapkan hamdalah ) (Alhamdulillaahirabbil aalamiin )

 ( sumber : Ustadz Zain Fuad Abdullah / Kang Zain )

Bacalah do'a ini setiap saat agar hati kita tenang terutama setelah shalat fardhu... Dan jangan lupa disertai sholat, zikir dan tilawah Al- Qur'an dan do'a do'a yang lain...semoga bermanfaat.