CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 11, 2012

Jangan putus asa

Setiap cabaran yang datang dalam kehidupan kita bukan cuma insiden..semua tu adalah ujian daripada Allah s.w.t.

Allah uji kita sebab Dia nak kita belajar something so that kita akan bertambah matang.

Semenjak dua menjak ni, perkara yang berlaku dalam hidup aku agak susah untuk aku kawal.. Ujian datang bertimpa-timpa.. Kebanyakan masa aku putus asa.. I realize that I'm not a good fighter.

So aku pun asyik biarkan diri aku kecewa...menangis..menangis..menangis..menangis.. aku tak melawan pun..aku amik jalan mudah -salahkan diri sendiri.

Setiap hari pun kita akan diuji. Bila apa yang aku terlalu hajatkan tak dapat aku capai, setelah banyak usaha yang aku buat hancur berkecai..aku terdiam..takkan setiap impian aku terpaksa aku kuburkan?

Jadi, dalam aku tersedu-sedu tahan nangis so that roommate aku tak dengar, aku berdoa dengan penuh harapan..

"Ya Allah..tunjukkanlah hikmah di sebalik semua yang berlaku Ya Allah.. Aku bermohon sungguh-sungguh padaMu Ya Allah..Kuatkanlah hatiku, tunjukkanlah aku jalan penyelesaian terhadap semua permasalahan ini.. amin.."

Sejurus air mata aku kering, mentol terus menyala.

:D

Aku pun dengan cepat terus buat apa saja yang aku boleh untuk perbaiki keadaan.

Dan hasilnya?

Tak pernah aku bayangkan sebelum ni :)

Alhamdulillah..terima Ya Allah.

Jadi moral of the story: jangan mudah putus asa dan berdoalah :)


p/s: petang tadi first time aku buat nasi lemak, and sambal dia Masyaallah sedap gile! :p


0 0 comment: